בכיתה ד' קיבלנו טעימה ראשונה ממגמת הקולנוע בשעתיים שבועיות לכל השכבה. שעתיים אלו בילינו לרוב בצפייה בסרטים בחדר ה"בארקו" והתנסינו בתרגילי צילום קצרים.
בכיתה ה', התלמידים שבחרו להמשיך במגמת הקולנוע זכו להכיר באמת את מורי המגמה וישר הבנו איך צריך להתנהג:
ליד רונן צריך לעבוד ברצינות ואחריות;
ליד אמיר צריך להיראות ענייני ומרותק לקולנוע;
ליד יואב צריך לצחוק מהבדיחות שלו, גם אם הן לא הכי מצחיקות (והן לא הכי מצחיקות...).
באותה השנה עבדנו על הפרויקט העצמאי הראשון שלנו - הווידיאו קליפ.
בכיתה ו' הפכנו רשמית לחלק מהמגמה. וכך, בילינו את ימי שישי בקומה התת קרקעית והקלסטרופובית. התחלנו להבין את הייחודיות של המגמה ואת חופש העבודה בכתיבה, בימוי, צילום, עריכה ויצירה באופן עצמאי.
בכיתה ז' הרגשנו מספיק בטוחים ועבדנו עם שכבת ח' של המגמה על ה"אולפן". זכינו בפעם הראשונה לעבוד עם ציוד רב, או לפחות לראות ציוד רב כי בעיקר "סונג'רנו" לעשות עבודות קטנות ולא חשובות. נשבענו לנקום בכך שבשנה הבאה, כאשר נהפוך ל"חשובים" באולפן "נסנג'ר" אנחנו את הזינ'יקים באותה הצורה.
כאשר הגענו לכיתה ח' נוכחנו לגלות שזה לא כל כך קל כמו שזה נראה ונעזרנו בשמחה בזינ'יקים.
באותה השנה נהנינו משיתוף פעולה ראשון עם מגמת המחול ויצרנו "ווידאו דאנסים" מקוריים.
באותה התקופה התחלנו להרגיש איך לאט לאט המגמה הופכת להיות שלנו והט'תניקים מפנים לנו את מקומם.
כאשר לבסוף הגענו לכיתה ט' והפכנו ל'מלכים' של המגמה, השתלטנו סופית על חדר מורי הקולנוע.
עבדנו חודשים על ההכנות לסרטי הגמר, עד שלבסוף יצאנו לשבוע צילומים שהסתכם בעריכה מייגעת.
הצלחנו לעבור תהליך שלם מיצירת סרטון קצר שהעבודה עליו היא בהיקף של כשבועיים עד ליצירת סרט שלם, שהעבודה עליו בסופו של דבר היא כמעט שנה שלמה.
אולי זה נראה מהצד שבכיתה ט' מורים "זרקו" אותנו למים העמוקים, משום שתהליך היצירה היה כה עצמאי, אך לא היינו מסוגלים לעשות את זה לפני שלמדנו את הערכים הבסיסיים של אחריות, שיתוף פעולה ועבודת צוות מהמורים לאורך השנים. בלי הליווי של רונן, יואב, אמיר, קובי, שירה, שירי, גל, אופיר ואורי, היינו רחוקים מלצלוח את 6 השנים המדהימות האלה.
תודה רבה לכם!
אוהבים,
תלמידי מחזור כ"ד מגמת הקולנוע.
מורי המגמה לקולנוע
רונן יצחקי - צח, רכז המגמה
יואב בן נון
אופיר פז
שירי פרייס
אורי גלעד
תלמידי המגמה לקולנוע: